Novinky ze světa KOI

Poprvé na 31. All Japan Young Koi Show a hledáme pro Vás krásné HQ KOI

Přeji krásný den,

posílám pozdrav z Tokia všem obdivovatelům krásy Japonska a především milovníkům krásy japonských KOI. Opět jsem vyrazil na dalekou cestu, neboť nemůžeme chybět na největší světové výstavě mladých KOI. Výstava proběhne ve dnech 29.- 30. března ve městečku Aichi - letošní 31. ročník All Japan Young KOI Show 2014 - poprvé s českou a to hned dvojnásobnou českou účastí. Ano, slyšíte dobře, první český chovatel vyráží dobývat úspěchy na japonských KOI Show - tak držme palce!

Cestu bychom rádi proložili poznávacími výlety, neboť v tomto období je japonská krajina jedinečná a cílem mnoha turistů z celého světa - "rozkvétají sakury". Rozhodně navštívíme i pár KOI farem - Sakai Fish Farm, Minuma Koi Farm, Momotaro, Omosako... , kde bych rád vybral pár krásných KOI pro Vaše jezírka - dopřejte si živoucí drahokamy.

O průběhu cesty se s Vámi velmi rád podělím krátkými komentáři a fotodokumentací - sledujte tuto on-line reportáž...

Tak pěkně od začátku, je středa 26.3. 2014 - dopoledne 11:30 a začínám balit, nesmím na nic důležitého zapomenout - hlavně foto, notebook, pas, letenky,... pár věcí na sebe - snad jsem na nic nezapoměl, ještě rozloučit a vyrážíme. Tento den bude velmi dlouhý... pěšky, autem, vlakem a airportbusem až na letiště Václava Havla - blíží se to, cestovní horečka propuká - odlétáme již ve 20:35hod ... Během jednoho dne mohu vyzkoušet a porovnat české i japonské dopravní prostředky, co myslíte jaký je výsledek?

Na pražském letišti vzdávám "hold" panu Jiřímu Poblovi - prvnímu českému chovateli, který propadl kouzlu japonských KOI a rozhodl se poznat atmosféru nejprestižnějších světových KOI show. Ať žije KOI šílenství! Toto se musí podporovat a tak mu budu rád průvodcem při jeho prvních krocích japonskou krajinou a rád ho uvedu do první světové KOI ligy - přidejte se k nám i vy!

"Jirko - přeji Ti příjemný pobyt plný jedinečných a neopakovatelných zážitků a hodně štěstí na KOI show!"

Večerní odbavení na pražském letišti proběhlo bez problémů a dokonce díky novému systému i velmi rychle. Moje oblíbené aerolinky Emirates byly opět zcela vyprodány - jarní období a kvetoucí sakury jsou jedinečným lákadlem - všechny místa jsou do poloviny dubna vyprodány. A tak opět využíváme služeb Air France - vzhůru do oblak ...

Praha hlavní nádraží ...

Praha letište Václava Havla ...

Odletáme do Tokia

Přistáváme, vstávat a vystupovat ...

Hotel

Noční Tokio

Let proběhl bez sebemenších problémů, dokonce ani přestup v Paříži nám nezpůsobil žádné komplikace - večerní lety mají samé výhody - poloprázdné odbavovací haly, žádné fronty, odlétáme na čas ...

Po cca 12 hodinách letu ve výšce cca 10 km a rychlosti +/- 900km/hod dosedáme na tokijském letišti - Narita. Bohužel poslední přistávací manévr vzor "JIRMUS" mi moc nesedl - ještě, že tu mají toalety. Tak teď odbavit a na hotel, pořádně se prospat, únava se již dostavuje, není divu, roků přibývá a v letadle se mi stále nedaří v usnout...

Ha, malá komplikace ... celník si mě bere stranou, žádá otevření kufru. Ochotně otevírám a ukazuji obsah, nemám co skrývat - snad jen o trochu více dárků, než jsem deklaroval, ale české víno pro japonské přátele snad nebude problém?

No ještě, že mají pochopení pro chovatele NISHIKIGOI - po krátké konverzaci v japonštině - mimochodem moc děkuji lektorce za možnost absolovování "last minute" výuky japonštiny - je moc fajn tu mluvit jejich rodným jazykem - no mluvit - spíše pokoušet se mluvit, ale i tak - super a moc děkuji!

Vše se vysvětlilo, dostali jsme vízum - vítejme v Japonsku. Sedáme do Narita expresu a odjíždíme hledat hotel do nočních tokijských uliček... 23:45 - jsme namístě, malé čisté a zařízené pokoje s krásným výhledem na noční scenérii Shinagawa Seaside, co více si přát. Už jen rychlá sprcha a dobrou ...

Sluníčko nás tahá velmi časně z postelí - předpovídají teplý a prosluněný den. Volba je tedy jednoduchá - vyrážíme obdivovat místní památky a naším cílem se stává Kjóto. Pobalíme pár nezbytností, dáme si řádnou snídani a vyrážíme...

Monorail, metro, JR vlaky a Shikanzen - po cca 3hodinách jízdy jsme na místě - vítá nás futuristické kjótské nádraží. Velmi zajímavá a obdivovaná stavba nemůže uniknout našemu zájmu. Po důkladné prohlídce vyrážíme do kjótských ulic - procházíme chrámy, svatyněmi, starými uličkami,...

Pomalu se dostáváme na úpatí hor, které jsou posety chrámovými komplexy. Míříme výš a výš, procházíme věhlasnou čtvrtí Gion - tady už začíná být plno - davy turistů z celého světa zaplňují malé kjótské uličky. Cestu lemují malé krámky a vybízejí turisty k nákupu tradičních, ručně vyráběných řemeslných výrobků - vějíře, katany, řezbářská díla, keramické misky,...

Sluníčko zapadá, velmi rychle se stmívá, pořizujeme poslední snímky a vydáváme se pomalu zpět - Kjóto je opravdu krásné a klidné město, lidé tu jsou milí a přátelští - bylo nám tu moc fajn a doufám, že toto nebyla poslední návštěva... Kjóto skrývá spousty dalších turisticky atraktivních míst, nelze jej poznat za jediný den.

Při zpáteční cestě hledáme něco dobrého na zub, ovšem jaké je naše překvapení, když před každou restaurací stojí pěkně dlouhé fronty. Lidé zde s úsměvem čekají, až se jim uvolní stůl - bez sebemenších známek agrese či snad naštvanosti,... Místní restaurace jsou malé, často jen pár stolečků, nezbývá tedy nic, než se přidat a čekat. Po chvíli přišla řada i na nás a tak můžeme ochutnat místní speciality. Po dobrém jídle se loučíme s Kjótem a vyrážíme na dlouhou zpáteční cestu...

Na kjótském nádraží se vše ovšem komplikuje - všechny Shikanzeny odjeli a nám jede první až zítra v 8:34h? Zprvu jsem to bral jako vtip, poté jako, že špatně rozumím, ale nakonec jsem pochopil, že je to realita. Nezbývá, než volit razantní řešení, přeci tu nebudeme do rána ?

P.S: Vyšlo to, 1:45h - konečně se dostáváme na hotel a uleháme znaveni - byl to krásný den se spoustou jedinečných zážitků...

Shikansen do Kjóta přijíždí ...

Kjótské nádraží ...

Starobylé kjótské památky ...

Úchvatné kjótské památky ...

Je čas se loučit ...

Linimo - automatický vláček ...

31.NAJKS ... jsme tu správně ...

Nejlepší z njelepších KOI ...

Štastný majitel ...

Je čas balit a odvést KOI zpět do rodných KOI farem ...

Přeji dobré ráno, den D je tu!

Nemůžeme dospat, odbudeme snídani a vyrážíme směr Aichi - dějiště 31. ročníku Nishikigoi All Japan Young KOI Show - největší mezinárodní výstavy mladých KOI. Nikdy jsem tam ještě osobně nebyl a tak je to pro nás výzva a dobré branné cvičení na orientaci...

Ovšem, jak se nakonec ukáže, obavy jsou zcela zbytečné. Systém japonské dopravy je skvěle promyšlený. Po cca 3 hodinách jízdy se ocitáme na místě. Poslední úsek nás veze speciální lanovka - vláček  LINIMO - představte si prosklený vlak bez obsluhy - čelo vlaku je prosklené a poskytuje nádherný výhled na projíždějící krajinu.

Jsme na místě, před námi se rozprostírá areál Expo 2005, plný modrých výstavních bazénů. Areál slouží pro relaxaci a sportovní aktivity - naleznete tu zimní a plavecký areál, tenisové kurty, dokonce i cyklistickou dráhu - vše umě zakomponováno do přírody a všudy přítomných parků. Je to tu zajímavé a stálo by za to si vše prohlédnout, ovšem našim dnešním cílem je výstava, tak se pojďme pokochat krásou špičkových KOI a zjistit jak dopadli naši KOI reprezentanti...

Nádherný areál, počasí přeje a ti KOI - snový den každého KOI chovatele. Bereme bazén po bazénu a s obdivem prohlížíme vystavované KOI, kteří jsou rozdělení do 20 kategorií dle jednotlivých variet a dále do 12 délkových skupin. Ano, počítáte správně - pro letošní ročník je vypsáno 240 kategorií - ! cca 2500 KOI !, ovšem pouze jeden KOI se může stát "Grand Champion 2014".

A kdo že zvítězil letos? Nádherné dvouleté Kohaku 62cm - veliký úspěch pro SAKAI FISH FARM i jeho majitele p. Ponga ( Čína ) ...

Gratulujeme šťastnému chovateli i všem ostatním zúčastněným... A to i našim reprezentantům, neboť se stalo nemožné - neztratili se mezi nejlepšími a dokonce sbírali uznání a ocenění:

28Bu Doitsu Showa ... 3. místo

15Bu Kawarigoi 778 ... 3. místo

18Bu B-Ginrin 1007 ... 3. místo

15Bu B-Ginrin 1005 ... 3. místo

A to nejlepší nakonec! Štastný majitel pan Jiří Pobl si ze své první mezinárodní výstavy odváží skvělé 1. místo, gratujujeme !!!

23Bu Koromo 707 ... 1. místo

"Co říci závěrem, rozhodně musíme poděkovat všem pořadatelům a zúčastněným a popřát si, že se tu sejdeme zase za rok. Dále budeme doufat, že se najde více nadšenců v naší zemi, abychom mohli pořádat podobné akce i u nás - velmi by to pomohlo popularizaci chovu NishikiGoi...

Pokud Vás svět krásných KOI nenechává chladnými, rádi Vám pomůžeme vybrat si svého KOI šampióna, se kterým můžete zažívat podobné radostné chvilky, nebojte se na nás obrátit - naše zkušenosti a kontakty jsou Vám k dispozici ..."

S našimi KOI budete úspěšní a můžete vyhrávat KOI show!

...další den je za námi. Kolorit se opakuje, ráno vstáváme kolem 7 hod, posnídáme a vyrážíme za KOI. Cestou obdivujeme krásy Japonska - nádherné zahrady, rušné ulice, rozkvétající sakury, staré chrámy a svatyně... Je to velice pestrý a rušný svět - je stále na co se dívat. Během cesty pořizujeme spousty fotografií mapující jednotlivé výjevy z denního života. Večer se vracíme velmi pozdě a po celodenní túře uleháme znaveni ...

Tak třeba včera jsme vyrazili směr Minuma KOI Farm, pozdravit naše přátele. Cestou jsme se zastavili ve středu Tokia a prošli chrámové komplexy Zódžódži až k tokijské Eiffelovce - Tokio Tower - tyčící se do výše 333 metrů. Nádherné slunečné počasí, rozmanitá scenérie - jedinečné zážitky - škoda, že se tu nemůžeme zdržet déle. Musíme jít, čekají nás ...

Jsme tu Minuma KOI Farm, nás vítá. Milé přivítání a zdvořilostní pozdravy - předání dárků. Jsou okouzleni skvosnými dárky od zručných českých sklářů - broušený křišťál - český diamant - výborný nápad Jirko, udělal jsi jim velkou radost!

Během návštěvy jsem si prohlédl všechny dostupné bazény s Tosai a vybral pro Vás velmi luxusní mix HQ KOI za skvělé ceny. Pro ty, kteří touží po výstavní dráze jsem vybral to nejlepší z Tategoi - TOP výstavní KOI - Kohaku a Gin Rin Kohaku. Je vidět, že už Riki a Ken vědí, o co mám zájem a moc děkuji, že mi schovávají nádherné KOI šampióny - byli jsme tu včas a mohli si vybrat dříve, než je pustí do aukcí.

Těšte se na dubnový dovozkromě HQ Goshiki z poslední únorové návštěvy jsem vybral i další výběrový mix HQ KOI - těšte se na nádherné Gin Rin Goshiki, Gin Rin Showy, Kohaku, Showy, Tancho Goshiki, ... - jedinečné a originální vzory - nádherní KOI !

I pan Jiří Pobl si prohlédl a nafotil svoji kolekci výstavních KOI a jednou větou - byl unešen jejich krásou - v reálu jsou mnohem krásnější, než na fotkách. Jsem rád, že si mohl vše prohléhnout i domluvit ten nejlepší postup pro další evoluci jeho SHQ KOI. Samozřejmě neodolal a rozšířil svoji sbírku výstavních KOI - ono to snad ani nelze jinak, kdo by odolal. Na oplátku si odnesl za tepla vytištěné certifikáty originality, které mu budou připomínat tento den - první návštěvu Minuma KOI Farm. Já se připojuji a přeji hodně úspěchů a šťastných chvil s KOI!

Bylo nám tam tak dobře, že jsme trochu zapoměli na čas - přijeli jsme ve 14:00h a odjížděli v 21:45h! No, znáte to, i muži mají své dny - pohodová rodinná atmosféra - nádherní KOI - prostě trvá, než si vyberete toho pravého - však přijeďte posoudit, zda se to povedlo - přijeďte porovnat rozdíl mezi boxovými KOI a výběrovými HQ KOI na vlastní oči ...

"Riki and Kenichi - thank you very much for all and I hope that I will see you soon in Czech Republic. I wish you all the best"

Tokio

Tokio Tower

The best Tategoi Kohaku for KOI Show ...

Mimuma  foto

KOI mikina z čela ...

Krásná KOI mikia - záda ...

... i poslední den strávíme

výběrem krásných KOI

pro Vaše jezírka

těšte se na reportáž ...

P.S: Fotečky do fotogalerie samozřejmě doplním dle časových možností, pobyt v Japonsku se snažíme maximálně využít a tak nechci trávit hodiny před NB. Veškerý volný čas věnuji klientovi, poznávání krás Japonska a výběru HQ KOI pro Vaše jezírka...                                                  Děkuji za pochopení ...

...ovšem pořizuji fotografie a rád je s Vámi po příjezdu projdu a určitě opět uděláme speciální

Open KOI weekend
Co třeba
19. - 20. 4. 2014
Vyhovuje?

P.S: Při našich cestách nacházím krásné trička a mikiny s KOI motivy - pokud chcete krásné dárky pro své nejbližšší, neváhejte dlouho - jsou to velice limitované série - i v obchodě tu mají jen jeden ks, víc jich prostě nemají...

Přeji krásný den,

je to až neuvěřitelné, jak tu vše rychle uteklo. Nechce se mi tomu věřit, ale dnešní den byl poslední - zítra odlétáme... Nebudu se dlouze loučit, věřím, že se sem mezi přátele zase brzy vrátím a budeme pokračovat v započaté cestě i objevování krás Japonska.

Místo slz snad jen snad jen krátký sumář:

• Young KOI Show ...
    - krásné místo, nádherní KOI a nečekaný úspěch našich KOI

- ještě jednou gratuluji k vítězství šťastnému majiteli p. Poblovi

• Krásy Japonska ...
    -  projeli jsme řadu krásných a historických míst od Kjóta přes Nagoju či rozličné čtvrti Tokia, ... a mohu jen potvrdit, že jaro a rozkvetlé sakury dodávají japonské krajině jedinečné a neopakovatelné kouzlo

• A návštěvy KOI farem ..
    - Ouu, předčili jsme očekávání a vybrali jsme pro Vás nádhernou kolekci výběrových japonských HQ za skvělé ceny ...
    - nezapomněli jsme na gurmány a vychytali jsme z nádrží opravdu skvostné SHQ KOI, které mohou směle sbírat ceny po
    japonských i evropských KOI Show ...
    - a poprvé přivezeme do ČR výběrový mix HQ Tateshita Showa z věhlasné farmy DAINICHI - odkud pocházejí ty nejlepší Showy - velká těla a nádherné vzory - těšte se, jsou opravdu nádherné a předurčeny pro rychlý růst - dopřejte si opravdovou JUMBO SHOWU - +/- 100cm !
    - po návratu kolegové připraví speciální KOI fotobook a rozešlou všem registrovaným v předstihu, následně se objeví na stránkách - vyplatí se být registrován

"Ještě jednou se omlouvám, že jsem tentokráte zápasil s reportáží, opravdu jsem se snažil a byl někdy i celé noci vzhůru, abych Vám mohl zprostředkovat své zážitky. Tak ještě jednou děkuji za Vaši pozornost a těším se na brzké shledání u našich nádrží !

Petr Koblížek

P.S: Jak jsem psal, fotogalerii ještě doplním o zajímavé momentky - tak sledujte i nadále ... no vidíte jak to letí začal jsem ve 23:00 a teď už tu je 1:48 - končím, jdu balit - ráno v 7h vyrážíme směr letiště ...

Tokio Shinagawa SeaSide ...